Фонд соціального страхування України
11 Листопада, 2021 р., 15:50
09 Листопада, 2021 р., 20:18
За підсумками жовтня 2021 року на рахунок Фонду соціального страхування
України надійшло 2,689 мільярда гривень частки ЄСВ. Потреба у видатках на допомоги і
страхові виплати (без врахування адмінвидатків) за цей же період склала 4,817 млрд гривень,
враховуючи заборгованість з фінансування лікарняних, декретних, допомог на поховання і
страхових виплат, що накопичилась на початок місяця.
Перевищення потреби у видатках над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої
складається бюджет Фонду, склало понад 2,1 мільярда гривень.
Нагадаємо, потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього
2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому
числі в разі лікування від COVID-19.
Бюджет Фонду соціального страхування України майже повністю складається з
частки ЄСВ. Увесь обсяг сплаченого єдиного внеску розподіляється між ФССУ, Пенсійним
фондом і Фондом соцстрахування на випадок безробіття відповідно до визначених Урядом
пропорцій. Так, до бюджету ФССУ надходить частка ЄСВ у розмірі 9,5727% від 100% обсягу
єдиного внеску.
У зв’язку із зростанням кількості лікарняних листків, які передаються до Фонду на
оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ,
яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5%, що у грошовому еквіваленті
розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів), сьогодні наявні
затримки у фінансуванні матеріального забезпечення.
Однак, попри збільшення стандартних строків фінансування матеріального
забезпечення, усі види допомог надаються Фондом у повному обсязі.
Фонд соціального страхування України направляє кошти на матеріальне
забезпечення і страхові виплати кожного дня, по мірі сплати єдиного внеску
страхувальниками. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн,
щоденно у телеграм-каналі Фонду публікуються дані про суми і напрями виплат. Після
проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти
надійдуть на рахунок роботодавця.
Нагадаємо, дата фінансування прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку за
листком непрацездатності як для паперових, так і для е-лікарняних. Дізнатись точну дату
подання заяви-розрахунку працівники можуть у своїй бухгалтерії або у відділенні Фонду за
місцем реєстрації роботодавця.
09 Листопада, 2021 р., 08:38
Шукаємо Е-лікарняний: 4 кроки до початку виплат
З червня 2021 року на базі реєстру застрахованих осіб Державного реєстру
загальнообов’язкового державного соціального страхування створено
Електронний реєстр листків непрацездатності. Але незважаючи на те, що
електронна система лікарняних в Україні вже довела свою ефективність, у
лікарів, роботодавців та застрахованих осіб до цього часу виникають запитання
щодо порядку роботи системи електронних листків непрацездатності.
На запитання відповідають фахівці Головного управління Пенсійного
фонду України в Чернігівській області.
– Що робити, якщо електронний листок непрацездатності не
сформовано внаслідок відсутності на дату початку періоду
непрацездатності у реєстрі застрахованих осіб інформації про трудові
відносини?
– Якщо особа, щодо якої створено медичний висновок про тимчасову
непрацездатність, офіційно працевлаштована, необхідно виконати наступні
кроки:
Крок 1 – в кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних
послуг Пенсійного фонду України перевірити наявність даних про трудові
відносини – нараховану заробітну плату (пункт «Моя заробітна плата» –
Заробітна плата/дохід (по страхувальниках)) або звернутися до роботодавця для
перевірки в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних
послуг Фонду даних про трудові відносини.
Крок 2 – якщо даних про трудові відносини немає або вони недостовірні:
страхувальнику необхідно надати звіт за формою Податкового розрахунку сум
доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних
осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску,
якщо особа тільки прийнята на роботу, необхідно подати повідомлення про
прийняття працівника на роботу,
у разі недостовірності даних страхувальнику необхідно подати уточнюючий
звіт з достовірними даними.
Крок 3 – За результатами дій відповідно до кроку 2 перевірити в
особистому кабінеті застрахованої особи та /або страхувальника на вебпорталі
електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові
відносини, поданих страхувальником.
Крок 4 – У разі коректного відображення даних про працевлаштування
звернутись до лікаря з проханням повторно відправити медичний висновок про
тимчасову непрацездатність до Електронного реєстру листів непрацездатності.
05 Листопада, 2021 р., 19:39
05 Листопада, 2021 р., 09:20
03 Листопада, 2021 р., 09:54
02 Листопада, 2021 р., 08:47
02 Листопада, 2021 р., 08:40