Дмитрівська громада

Чернігівська область, Ніжинський район

ПОВІДОМЛЕННЯ

Дата: 16.01.2024 16:21
Кількість переглядів: 49

Щодо ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців
Головне управління ДПС у Чернігівській області повідомляє, що відповідно до
статей 7 та 8 Закону України від 09.11.2023 № 3460-ІХ «Про Державний бюджет
України на 2024 рік» з 01.01.2024 установлено місячні розміри прожиткового
мінімуму для працездатних осіб у сумі 3028 грн та мінімальної заробітної плати у
сумі 7100 гривень.
Оскільки згідно з Податковим кодексом України (далі - ПКУ) граничний
обсяг доходу для платників єдиного податку першої - третьої груп розраховується з
урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня
податкового (звітного) року, у 2024 році розмір доходу для фізичних осіб -
платників єдиного податку не повинен перевищувати: для першої групи платників
єдиного податку -1 185 700 грн; другої групи платників єдиного податку - 5 921 400
грн; третьої групи платників єдиного податку - 8 285 700 гривень.

Згідно з п. 293.1 ст. 293 ПКУ ставки єдиного податку для платників першої
групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового
мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового
(звітного) року, другої групи — у відсотках (фіксовані ставки) до розміру
мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового
(звітного) року.
Отже, максимальний місячний розмір авансового внеску по єдиному податку
у 2024 році для фізичних осіб - платників єдиного податку першої групи становить
302,80 грн, для платників єдиного податку другої групи - 1420,0 гривень.
Відповідно до п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для
платників третьої групи встановлюється у розмірі 3 відсотків доходу - у разі сплати
податку на додану вартість згідно з ПКУ та 5 відсотків доходу - у разі включення
податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області

На Чернігівщині до  місцевих бюджетів протягом 2023 року сплачено 10,3 млрд гривень податків та зборів

 

До місцевих бюджетів усіх рівнів Чернігівської області у 2023 році надійшло 10,3 млрд грн від сплати податків і зборів, що на 11,7 відс. більше за факт надходжень 2022 року (+1,1 млрд грн). Із загальної суми в обласний бюджет спрямовано 1,6 млрд грн, решту коштів отримали бюджети територіальних громад. Про це повідомив виконуючий обов’язки начальника Головного управління ДПС у Чернігівській області Юрій Твердохліб.

Найбільшу частку у загальній сумі (74,2 відс.) займає податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено 7,6 млрд гривень. Порівняно з минулорічним фактом сума податку збільшилась на 0,7 млрд гривень або на 9,5 відсотків в основному завдяки зростанню фонду оплати праці найманих працівників.

Єдиного податку на підприємницьку діяльність надійшло 1,2 млрд грн (11,5 відс. загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), або на 30,3 відс. більше ніж у минулому році. 

Податку на майно (за земельні ділянки, нерухомість, транспорт) сплачено 0,8 млрд грн (8 відс. доходів місцевих бюджетів). 

Частка решти податків і зборів у загальній сумі становить 6,3 відс.: податку на прибуток сплачено 100,8 млн грн, рентної плати за користування природними ресурсами – 163,9 млн грн, акцизного податку від реалізації підакцизної продукції – 320,6 млн грн, екологічного податку – 18,9 млн гривень.  

Майже третину надходжень до місцевих бюджетів області від сплати податків забезпечено платниками, що відносяться до сфери оборони, державного управління, освіти та охорони здоров’я (32 відс. загальної суми або 3,3 млрд грн). Також значні суми сплатили сільськогосподарські (17 відс. або 1,8 млрд грн) та промислові підприємства (12 відс. або 1,3 млрд грн). Від громадян надійшло 1,2 млрд грн податків з підприємницької діяльності, плати за майно, податку на доходи (11 відс. загальної суми надходжень).

Галузь торгівлі та громадського харчування поповнила бюджети на 695,8 млн грн (6,8 відс. доходів місцевих бюджетів), транспорту – на 311,2 млн грн (3 відс.), лісового господарства – 181,0 млн грн (1,8 відс.), будівництва – на 104,2 млн грн (1,0 відс.). 

Головне управління ДПС у Чернігівській області дякує громадянам та бізнесу за виконання конституційного обов’язку зі сплати податків, що сприяє розвитку та життєдіяльності місцевих громад. 

         Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області

 

До уваги платників

плати за землю, екологічного податку,

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!
Роз’яснення стосовно права на звільнення від оподаткування,
передбаченого підпунктами 69.14, 69.16, 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ
«Перехідні положення» Податкового кодексу України, на території можливих

бойових дій

Особливості справляння плати за землю, екологічного податку, податку на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податки) у період дії
воєнного стану в Україні, передбачені підпунктами 69.14, 69.16, 69.22п. 69
підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України
(далі – Кодекс), з урахуванням змін, внесених Законом України від 11 квітня
2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та

інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного
податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі – Закон № 3050).
Вказані норми Кодексу визначають умовою ненарахування та несплати
Податків розміщення об’єктів оподаткування виключно на територіях активних
бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією.
При цьому для цілей оподаткування (ненарахування та несплати Податків)
дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації
визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися)
бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік
територій), який визначається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів
України.
Порядок формування Переліку територій визначений постановою Кабінету
Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 (далі – постанова № 1364),
яка разом з цим не визначає безпосередньо Перелік територій.
Враховуючи зазначене, у розумінні Закону № 3050 постанова № 1364 може
вважатися такою, що встановила порядок формування Переліку територій для
цілей оподаткування.
У зв’язку з цим Перелік територій, затверджений наказом Міністерства з
питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022
№ 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за
№ 1668/39004 (далі – наказ № 309), може застосовуватися при визначенні
особливостей справляння податків і зборів на відповідних територіях,
визначених Кодексом (активних бойових дій або тимчасово окупованих
російською федерацією).
Період ненарахування та несплати Податків у 2022 році визначається
Кодексом безпосередньо – за період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року
в частині об’єктів оподаткування, що знаходяться у власності/користуванні
фізичних осіб; за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року в частині
об’єктів оподаткування, що знаходяться у власності/користуванні юридичних
осіб. Таким чином, норми Кодексу не пов’язані з визначеними у наказі № 309
датами початку та/або завершення бойових дій або тимчасової окупації.
Починаючи з 1 січня 2023 року Кодексом запроваджений особливий
порядок справляння Податків залежно від дат початку/завершення активних
бойових дій або тимчасової окупації, а саме за період з першого числа місяця, в
якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних
бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було
завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.
Згідно з абзацом шістнадцятим п. 1 постанови № 1364 території, для яких
не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості
бойових дій) або тимчасової окупації російською федерацією, вважаються
такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими російською
федерацією.

Водночас згідно з абзацом третім п. 1 постанови № 1364 до територій, на
яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових
дій, території активних бойових дій та території активних бойових дій, на яких
функціонують державні електронні інформаційні ресурси.
Разом з цим зазначаємо, що окрім визначених Кодексом видів територій,
на які поширюється особливий порядок справляння Податків (території
активних бойових дій або тимчасово окуповані російською федерацією)
наказом № 309 затверджені інші види територій: у розділі І затверджені
території можливих бойових дій (частина перша) та території активних бойових
дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (частина
третя).
Що стосується території можливих бойових дій, то згідно з п. 1 постанови
№ 1364 до територій можливих бойових дій можуть бути віднесені території,
які відповідають одному з таких критеріїв:
межують з територіями активних бойових дій або з тимчасово
окупованими російською федерацією територіями;
межують з державним кордоном держави-агресора.
Отже, територія можливих бойових дій не може ототожнюватися або
прирівнюватися до територій активних бойових дій або тимчасово окупованих
російською федерацією територій незалежно від того, чи визначена для таких
територій дата припинення можливості бойових дій.
У контексті Кодексу, якщо на дату надання податкової звітності з Податків
по певній території, включеній згідно з наказом № 309 до переліку активних
бойових дій або до тимчасово окупованих територій, відсутня дата завершення
активних бойових дій або тимчасової окупації, вважається, що на таких
територіях продовжуються активні бойові дії або тимчасова окупація, тому
норми підпунктів 69.14, 69.16, 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні
положення» Кодексу застосовуються до об’єктів оподаткування, що
розташовані на зазначених територіях, по дату подання податкової звітності
включно.
Внесення змін до наказу № 309 та визначення для певної території,
включеної згідно з наказом № 309 до переліку активних бойових дій або до
тимчасово окупованих територій, дати завершення активних бойових дій або
тимчасової окупації є підставою для подання уточнюючої податкової звітності з
Податків.
Враховуючи зазначене, Кодекс передбачає особливий порядок справляння
Податків за об’єкти оподаткування, розташовані виключно на території
активних бойових дій та на тимчасово окупованій російською федерацією
території України, особливий порядок справляння Податків не поширюється на
інші території, перелік яких затверджений наказом № 309, у т. ч. на території,

«прирівняні» до територій, на яких ведуться бойові дії, або до тимчасово
окупованих російською федерацією територій України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів,
регулюються Кодексом. Якщо поняття, терміни, правила та положення інших
актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положення Кодексу, для
врегулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни,
правила та положення Кодексу (п. 1.1 ст. 1, п. 5.2 ст. 5 Кодексу).
Оскільки Кодексом особливий порядок справляння Податків у період дії
воєнного стану в Україні визначений виключно для об’єктів оподаткування,
розташованих на територіях активних бойових дій або на тимчасово
окупованих російською федерацією територіях України, затверджених наказом
№ 309, то на території можливих бойових дій, у т. ч. по яких не визначена дата
припинення можливості бойових дій, не можуть поширюватися норми
підпунктів 69.14, 69.16, 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні
положення» Кодексу.
Звертаємо вашу увагу, що текст офіційного роз’яснення розміщено на

вебпорталі ДПС у розділах:

Онлайн-навчання / Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки/ Юридичні особи / Особливості справляння податку (збору);
Онлайн-навчання / Плата за землю/ Юридичні особи/ Особливості
справляння податку (збору);
Онлайн-навчання / Екологічний податок/ Особливості справляння податку
(збору);
Законодавство / Податки, збори, платежі/ Місцеві податки / Плата за землю
(у складі податку на майно) / Коментарі фахівців;
Законодавство / Податки, збори, платежі / Місцеві податки / Податок на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки / Коментарі фахівців;
Законодавство / Податки, збори, платежі/ Загальнодержавні податки /
Екологічний податок / Коментарі фахівців.

Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь